دلبرانه

دلبرانه

I hope you're happy I did

مهمترین علامت بیماری های قلبی؟

شیوع بیماری‌های قلبی مادرزادی، به طور متوسط کمتر از یک درصد است. به این معنا که کمتر از یک درصد نوزادانی که به دنیا می‌آیند، …

دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم اینترونشنال کاردیولوژی بیمارستان قلب شهید رجایی، ضمن بیان این‌که درد و احساس سنگینی در قفسه سینه، مهمترین علامت بیماری‌های قلبی است،عنوان کرد: البته درد در قفسه سینه عوامل متعددی دارد، اما اگر به علت بروز ناراحتی قلبی تظاهر کرده باشد معمولا با فعالیت و استرس‌های شدید روحی آغاز و با استراحت بهتر می‌شود.

دکتر فرهاد شاکریان با اشاره به اینکه بیمارستان قلب شهید رجایی، نخستین مرکز آموزشی و درمانی اینترونشنال کاردیولوژی در تمام کشور بوده و اکنون نیز بزرگترین مرکز در زمینه آموزش این رشته و جذب فلوشیپ است، گفت: روش کاردیولوژی ۳۵ سال در دنیا سابقه دارد و شامل انجام اعمال جراحی بسته چون آنژیوپلاستی قلب می‌شود.

وی ادامه داد: در کاردیولوژی دسترسی از طریق رگ‌های بزرگ داخل بدن چون رگ‌های پا و دست صورت می‌گیرد. در این روش وسایلی نظیر استنت، بالن و فنر وارد قلب شده و اعمال جراحی چون رفع انسداد عروق یا بستن سوراخ مادرزدای بین دو حفره قلب انجام می‌شود.

شاکریان ضمن بیان این‌که در بکارگیری روش کاردیولوژی برای انجام اعمال جراحی، بیمار بیهوش نمی‌شود، بستری کوتاه مدت دارد و عوارض بیهوشی، زخم، باز شدن قفسه سینه و ایست قلبی در هنگام عمل را تحمل نمی کند، عنوان کرد: در این سپوزیوم نیز به دستاوردهای جدید این رشته، عوارض‌های احتمالی و راه‌های پیشگیری از آن‌ها، پرداخته می‌شود.

این متخصص قلب و عروق اضافه کرد: عمل های باز قلب در تمام دنیا از جمله ایران به سرعت در حال کاهش بوده و علت آن هم گسترش راه‌های جدید درمان است که در راس آن‌ها کاردیولوژی قرار دارد. در مجموع با افت قابل توجه عمل‌های جراحی باز در سال‌های اخیر مواجه هستیم.

دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم اینترونشنال کاردیولوژی بیمارستان قلب شهید رجایی، با اشاره به اینکه تنگی عروق کرونر، بالاترین آمار مربوط به جراحی‌های بسته را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: تنها جراحی‌های بسیار پیچیده به صورت باز جراحی می‌شوند.

شاکریان اضافه کرد: شیوع بیماری‌های قلبی مادرزادی، به طور متوسط کمتر از یک درصد است. به این معنا که کمتر از یک درصد نوزادانی که به دنیا می‌آیند، بیماری قلبی مادرزادی دارند که به محض تشخیص باید درمان شوند.

وی درباره تنگی عروق کرونر توضیح داد: تنگی عروق با صنعتی تر شدن جوامع گسترش یافت و اکنون از شایع‌ترین علت‌های مرگ و میر در جهان است. از جمله عوامل خطرساز ابتلا به این بیماری می‌توان به چربی و فشار خون بالا، دیابت، کم تحرکی، رژیم‌های غذایی نامناسب، استعمال دخانیات و همچنین عوامل ژنتیکی اشاره کرد.

به گفته شاکریان، ژنتیک نقش مهمی در بروز بیماری های قلبی دارد و به طور معمول اشخاصی که به علت برخورداری از زمینه‌های ژنتیکی دچار بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شوند، در سنین پایین‌تر، درگیری‌های وسیع تری پیدا می‌کنند.

دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم اینترونشنال کاردیولوژی بیمارستان قلب شهید رجایی به مردم توصیه کرد کهسعی کنند زندگی سالمی هم از نظر تغذیه‌ای و هم از لحاظ اجتناب از مصرف دخانیات، کنترل چربی،‌ قند، فشار خون و چکاپ منظم داشته باشند و در صورت بروز علائم شایع بیماری‌های قلبی که شامل درد قفسه سینه و محدودیت فعالیت می شود به پزشک مراجعه کنند تا بتوان در صورت مشاهده بیماری هر چه سریع‌تر به امر درمان پرداخت.

وی ادامه داد: مهمترین علامت بیماری های قلبی، درد یا احساس سنگینی در قفسه سینه است. البته علل متعددی می تواند داشته باشد که مهمترین آن‌ها بیماری‌های قلبی است. در صورتی که درد قفسه سینه به دنبال بروز ناراحتی قلبی ایجاد شده باشد معمولا با فعالیت و استرس‌های شدید روحی آغاز و با استراحت بهتر می‌شود.

دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم اینترونشنال کاردیولوژی بیمارستان قلب شهید رجایی، در ادامه تپش قلب را یک علامت غیر اختصاصی برای بیماری‌های قلبی دانست و عنوان کرد: ممکن است هر شخصی که ورزش می‌کند، دچار تپش قلب بشود. تپش قلب به معنای احساس کردن ضربان قلب است که در حالت عادی صورت نمی پذیرد، اما زمانی که شما این ضربان را احساس می‌کنید، یعنی دچار تپش قلب شده‌اید.

 

مصرف یک قهوه غلیظ یا وارد آمدن استرس روحی به هر شخصی ممکن است وی را دچار تپش قلب کند که یک واکنش طبیعی است. اما اگر تپش قلب در مواقعی چون زمان استراحت و یا خواب اتفاق بیفتد نیاز به بررسی بیشتر توسط پزشک دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


Weblog Themes By Pichak

نویسنده ی مطالب وبلاگ

لینکهای دوستانم

موضوعات وبلاگ تنها صادق

آرشیو مطالب

درباره من


ازم پرسید دنیارو میخوای یا منو؟ گفتم دنیارو... گذاشت رفت،ولی هیچوقت نتونست بفهمه که خودش دنیای من بود.

آخرین مطالب نوشته شده توسط صادق

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 234
بازدید کل : 8285
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

===========
==============
داستان روزانه
===========
============
============
============

===========
===========

استخاره با قرآن
استخاره

استخاره آنلاین(پس از نیت کلیک کنید)تنها ===========
 ============ ============= ========= اخبار روز(تنها)1 ============== ============= =========== ============= Online User =========== ============
  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ